October 26, 2012

pengalaman terindah...

Posted by Marlyana at 12:52 PM
tahniah kpd aku sbb dah berjaya melalui saat2 yg paling aku takuti masa pregnant dulu...mmg sgt berdebar2 waktu tu,walaupun dh pernah bersalin sblm ni tp perasaan takut tu tetap ada.syukurla saat tu dh berlalu dan aku pon dah 40 hari berpantang. alhamdulillah...kali ni aku lebih alert dgn tanda2 nk bersalin ni...mcm ms rayyan aku kuar darah tp kali ni xde shiw ape2...aku mula rasa sakit jam 12 tgh malam.ms tu xtdo lg...tapi aku rilek je sbb taku false contraction.tp hati tu dh dpt rase mgkn itu permulaan.jam 4.30 aku dpt rase sakit makin kerap.aku dpt rase skt tu setiap 10minit.dh xlena tido,aku pon kemas ape yg patut utk pergi spital.tp rilek2 je xpanik mcm ms rayyan dulu la.haha papa nye pon aku biar die tdo puas2 dulu,maklumla jap g nk bersengkang mata teman aku lam labour room kan...hihi sampai spital lbh kurang pukul 6..sementara tgu daftar n check sume pon dh dekat pukul 8.bile check dah bukak 4cm so aku terus msk labour room.xsempat nk makan or minum.mmg lapar gile ms tu... kat labour room kene drip air,kenelak doktor pelatih yg sengal,menggigil2 plak nk cucuk jarum rase nk lempang je.sib baik de doktor lain yg tlg cucukkan,skali cucuk dh ok.kalo harapkan die mmg bengkak la tgn aku ni... dlm pukul 10lebih mcm tu,hubby dibenarkan masuk.ms tu sakit dh makin kerap.mmg kuat aku genggam tgn hubby menahan contraction terakhir tu... akhirnya dengan 2kali teran,jam 12.14 tghari lahir la puteri kami.alhamdulillah dua2 selamat n aku pon x alami luka yg besar,hanya 1cm mcmtu n diorg decide utk xjahit sbb luka terlalu skit..alhamdulillah subhanallah syukur kpd allah kerana permudahkan kelahiran kali ni...

0 comments:


 

|miss watever| Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | Best Kindle Device