January 15, 2012

~Baby Girl or Boy?

Posted by Marlyana at 12:19 AM


salam uolls...dah lama blog ni bersawang...xsempat² nak update walaupon banyak gak cite nak kongsi..xpe la, kali ni aku nak kongsi ngan korang tips² nak dapatkan 'baby girl'...asik tgk kawan² yang tayang baby gurl kat fb masing², jeles jugak aku tgk...teringin bebeno nak ade anak pompuan, kalo g soping tu,jeling² jugak le gaun² yang pink-pink tu...telan air liuq je la, belum rezeki...ni antara tips² yang aku kumpul kat google...
Cara dapat anak perempuan yang sering diperkatakan orang ialah:
1. Isteri memakan makanan yang masam-masam dan elakkan seafood – ikan kira seafood tak?
2. Melakukan hubungan suami isteri sebelum ovulation. Selain dari merujuk kepada ovulation calender ialah dengan berpandukan tarikh haid. Perhubungan dibuat 2-3 hari selepas haid berhenti.
3. Menggunakan kalendar Cina.
4. Suami banyak melepaskan sperma di pangkal rahim kerana sperma yang membaca gen bayi lelaki tidak berapa larat nak lari jauh2.
5. Isteri melakukan douching sebelum bersama.

banyak-banyak tips ni, aku cume buat tips no 1 je...sebab ape,malas...bulan lepas ade gak buat tapi xde rezeki lagi. so pastu xde la prepare ape²,mcm biase je la...tup² bulan ni lambat plak period...aduhai...kalo kali ni ade rezeki, maka usaha yang boleh dibuat ialah...


1. Mengamalkan bacaan surah Yusuf dan surah Maryam. Lebihkan membaca surah Maryam (tapi Quran seluruhnya kena baca juga tau!).
2. Mengurut kandungan/perut dan bercakap dengan  baby dan memanggilnya “Maryam” atau “Siti Aisyah”.
3. Berdoa selepas solat.

selebihnya aku serahkan kat Allah SWT...kalo dapat laki lagi pon,aku redha jugak...anak tu kan rezeki dari Allah...hubby ckp kalo laki gak pasni beranak le lagi sampai dapat gurl..ahaks...'ingat kilang ke?' huhu
actually ari tu buat jugak pregnant test sorok² sbb nak g buat chest x-ray, pelik jugak period xdtg²...tapi test mcm kabur je...sebelah pekat sebelah xberapa menonjol...so, aku pon xconfirm la ade ke x...test cassette tu pon dah buang,xsempat nak snap...test sorok² le katekan...tapi bile nak g buat CXR, si peng-x-ray tu kate baik tayah buat,takut carry pregnant...ok~ so, better aku tgu lagi seminggu dua baru wat test lagi la...
kalo ade berita gembira, aku update lagi yer...hehe wassalam...




0 comments:


 

|miss watever| Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | Best Kindle Device