July 28, 2011

kuah gula durian

Posted by Marlyana at 1:33 PM
salam semua...perghhh..bersawang gilerr aku nyer belog ni...dekat 2 bulan jugak la xupdate belog...oh rupenye salah sungguh persepsi aku dekat orang2 yang keje gomen ni...x-bos aku la cakap kerajaan tu RAJA...keRAJAan...tapi bile aku dh keje gomen ni,baru tau...RAJA la sangatttt kan...letih gilerr dengan keje baru ni...balik mmg sharp pukul 5 tapi balik terus melepet...masak pon ala carte kadar je...hehehe

kla...ni nak share resepi kuah gula durian.salu aku buat kuah ni sbb xnak membazir durian yang mak aku bagi...yang makan pon 2 orang je...tapi sekali sekala cicah dengan roti (eh roti cicah kuah durian la..) bestt gak kot...huhu layannn...


Kuah Gula Durian

  • 5 ulas durian
  • gula pasir
  • 1 1/2 cawan santan sederhana pekat
  • seketul gula melaka

Cara-cara

  1. Buangkan biji durian dan hancurkan sedikit.
  2. Masukkan dalam periuk bersama gula melaka,gula pasir dan santan.
  3. Masak hingga mendidih. 
  4. dahh siap...amik roti cicah...sonang... heee~

0 comments:


 

|miss watever| Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | Best Kindle Device